Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chcesz wejść do świata wielkiej mody? Wybierz się do Łodzi!

Sonia Tulczyńska
Chcesz wejść do świata wielkiej mody? Wybierz się do Łodzi!
Chcesz wejść do świata wielkiej mody? Wybierz się do Łodzi! SZYMCZAK KRZYSZTOF
Od Tokio po Paryż: podczas dwunastej edycji Fashion Week w Łodzi, od 16 do 19 kwietnia, będzie można zobaczyć premierowe projekty twórców polskich i zagranicznych. W tym roku dla odwiedzających przygotowano duże udogodnienie - wszystkie pokazy będą się odbywały w jednym miejscu.

Fashion Philosophy Fashion Week Poland jest imprezą, na której można poznać świat mody "od kuchni". To jedna z niewielu okazji w Polsce, do porozmawiania z projektantami, blogerami modowymi czy modelkami. Tutaj wyznaczane są trendy na nadchodzący sezon i to właśnie na Fashion Week-u można kupić unikatowe ubrania od najlepszych twórców, nie tylko z Polski.
Organizatorzy modowego przedsięwzięcia odwiedzali podobne imprezy zagraniczne w Mediolanie, Moskwie i Paryżu. Po trudnych początkach udało się w końcu ( w 2008 roku) przygotować ją właśnie w Łodzi. A cele, które sobie stawiają to przede wszystkim: integracja środowiska mody w kraju, uporządkowanie rynku i kalendarza premier kolekcji sezonowych oraz budowanie relacji biznesowych pomiędzy projektantami a kupcami. Fashion Week to nie tylko pokazy, to także okazja do spotkania wielu grup zawodowych. Tu skupiają się podczas kilku dni dziennikarze wszystkich mediów, projektanci, kupcy, producenci i managerowie mody, a także przedstawiciele przemysłów kreatywnych i organizacji skupiających branżę z całego świata.

Obowiązuje selekcja
W jaki sposób wybierani są projektanci do udziału w "tygodniu mody"?
- Fashion Week proponuje udział w projekcie na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest zgłoszenie kolekcji do oceny radą programowym Designer Avenue, Studio oraz OFF Out of Schedule. Projektanci wysyłają anonimowe zgłoszenia, które są oceniane. Po zliczeniu punktów, kolekcje najwyżej ocenione trafiają do drugiego etapu. Tutaj projektanci muszą przywieźć na spotkanie częściowo przygotowaną kolekcję. Nazwiska są ujawnione i tak, jak w pierwszym etapie przyznawane są punkty. Te z najwyższą ich liczbą dostają pokaz za darmo. Słabiej ocenionym proponujemy pokaz w bardzo preferencyjnej cenie - mówi Magdalena Christofi, manager generalny Fashion Week. - Można oczywiście kupić pokaz - cena uzależniona jest od godziny oraz sceny, na której ma odbyć się prezentacja. Kolejnym wariantem jest pokazanie się w strefie Shworoom poprzez wykup stoiska. Cały czas dążymy do modelu zachodnich Fashion Weeków, w których projektanci pokrywają choć część kosztów produkcji pokazu. Póki co w większości przypadków jesteśmy ich fundatorami - dodaje Magdalena Christofi.

A co nowego?
Kolekcje jakich projektantów będzie można zobaczyć podczas tegorocznej edycji? Lista nazwisk jest bardzo obszerna i podzielona na kilkadziesiąt pokazów.
Wśród nich między innymi: Łukasz Jemioł, Eva Minge czy znani z telewizyjnego show - Jacob Birge, Maciek Sieradzky i Gorsky.

- Najważniejszą nowością tej edycji Fashion Week Poland będzie zgromadzenie wszystkich pokazów w jednym miejscu: w klubie Wytwórnia oraz hale Toyas Studio. Goście nie będą musieli poruszać się po Łodzi z miejsca na miejsce, aby zobaczyć wszystkie pokazy. Oprócz tego, pokazy odbywać się będą wahadłowo, dzięki temu będzie można zobaczyć wszystkie. Ważną nowością jest też gala wręczenia Złotych Flamingów, autorskiej nagrody przyznawanej przez FashionPhilosophy Fashion Week Poland najwybitniejszym przedstawicielom branży modowej i kreatywnej - zdradza Magdalena Christofi.

Podczas 12. edycji Fashion Week będzie można także kupić unikatowe i świetne jakościowo ubrania prosto od projektantów. Wśród nich znajdziemy między innymi projekty Łukasza Jemioła, New Balance czy biżuterię Lewanowicz. Otwarcie swoich stoisk potwierdziły także wydawnictwa związane z branżą modową, a także Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi.

Za bilet jednodniowy na imprezę, bez pokazów mody, zapłacimy 10 zł. Karnet na trzy dni 20 zł. Jeśli chcemy odwiedzić wszystkie możliwe imprezy - jeden dzień kosztuje 200 zł, cztery - 600 zł.

Strefa Naszemiasto.pl
I my tam będziemy. Na Fashion Week w Łodzi szukajcie stoiska naszemiasto.pl! Będzie tam można stworzyć swój unikatowy t-shirt. Projekt, który przez nasze jury zostanie uznany za najlepszy, ma szansę pojawić się na całej linii unikatowych koszulek.


Pierwsze plany organizacji modowego tygodnia w Polsce pojawiały się ponad dwadzieścia lat temu.
Organizatorzy przedsięwzięcia odwiedzali podobne imprezy zagraniczne w Mediolanie, Moskwie i Paryżu. Mając niedostatek popularnych nazwisk projektantów na polskim rynku widzieli potrzebę uruchomienia imprezy, która odkryje faktyczny potencjał polskiej mody. Pierwsze pomysły zorganizowania tak dużego wydarzenia pojawiały się w latach 90., ale wtedy rynek dopiero raczkował. Skończyło się wówczas na kilku projektach promujących polską modę w kilku krajach Europy. Od 2006 r. gotowy był biznesplan wydarzenia, ale nie było wsparcia finansowego. Fashion Week Łodzi udało się zorganizować po raz pierwszy w 2008 roku i do dziś jest to jedyna taka impreza w tym mieście, która skupia tylu sponsorów. Industrialny charakter miasta i przede wszystkim olbrzymie zaplecze ludzi z branży mody idealnie wpisuje się w wizję imprezy.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto