UOKiK przyjrzał się temu, w jaki sposób banki rozliczają się z klientami, którzy korzystają z "bezpłatnych" kart płatniczych. Chodzi o przypadki, w których przy wykonaniu określonej liczby transakcji w miesiącu lub wydania przy pomocy karty określonych kwot, bank nie pobiera płatności za korzystanie z karty. Okazało się jednak, że część banków nie zaliczała klientom płatności wykonanych pod koniec okresu rozliczeniowego. Nie brano bowiem pod uwagę daty faktycznej płatności, a datę księgowania.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wezwał banki do zwrotu niesłusznie pobranych płatności. Na takie rozwiązanie zgodziły się banki BZ WBK, Credit Agricole, ING Bang Śląski, Getin Noble Bank, Millenium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, Bank Pocztowy, mBank, Boś Bank i PKO BP. Wciąż toczy się postępowanie przeciwko Alior Bankowi.
Spośród 18 skontrolowanych banków UOKiK nie miał zastrzeżeń do polityki banków: BGŻ, Pekao, BPH, Deutsche Bank i Idea Bank.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?