W Warszawie trwa dyskusja na temat transportu samochodowego. W stolicy zarejestrowano aż 1,2 miliona pojazdów, czyli ponad 700 na każde tysiąc mieszkańców. Berlin, stolica Niemiec, ma wskaźniki o połowę niższe (360 na 1000 mieszkańców). Aktywiści biją na alarm, że w centrum nie powinno być wielkich parkingów. Ostatnio „dostało się” inwestorom Varso za budowany podziemny parking na tysiąc aut.
Problemem są nie tylko ogromne rozmiary parkingów, ale także zajmowana przestrzeń. Mimo, że zazwyczaj buduje się pod ziemią, na powierzchni pozostają szyby wentylacyjne, rampy i cała droga wyjazdowa. Niezwykle cenny teren w centrum przepada. Najczęściej rezygnuje się z terenów zielonych. Czy jest na to rozwiązanie?
Oczywiście najlepszym wyjściem jest jazda komunikacją miejską albo rowerem. Co, gdy nie możemy tego zrobić? Na ciekawy pomysł wpadli twórcy hotelu Holiday Inn Warsaw City Centre. Charakterystyczny trójkątny budynek stoi na niewielkiej działce na Woli (ul. Twarda). W dwudziestopoziomowym budynku znalazło się aż 256 pokoi. Większość gości nie będzie przyjeżdżać tu samochodem, ale inwestorzy przygotowali 27 specjalnych miejsc.
Znajdują się one na piętrach -1 i -2. Nie wjedziemy do nich jednak sami. Hotel zapewnia usługę valet parking. Oznacza to, że obsługa przejmuje samochód od właściciela i wjeżdża nim do garażu. Gdy chcemy wyjechać prosimy w recepcji o podstawienie samochodu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?