Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W domu pijemy piwo i wino. Na spotkanie ze znajomymi wybieramy wódkę

AIP
W domu pijemy piwo i wino. Na spotkanie ze znajomymi wybieramy wódkę
W domu pijemy piwo i wino. Na spotkanie ze znajomymi wybieramy wódkę Pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji gastronomicznej w Polsce. Zmieniające się zwyczaje żywieniowe Polaków i towarzyszące temu bogacenie się społeczeństwa, sprawiają, że chętniej i częściej stołujemy się na mieście. Naturalną odpowiedzią na ten trend jest rosnąca liczba barów oraz restauracji, które w okresie karnawału odwiedzamy szczególnie chętnie. Liczne lokale, poza daniami, oferują zazwyczaj alkohol.

Choiaż wybór trunków i przygotowywanych na ich bazie drinków jest bogata, to jak wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub. Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Piwo dla siebie wódka na imprezę

Nie jest tajemnicą, że wybór konkretnego alkoholu podyktowany jest w dużej mierze okazją, podczas której ma być spożywany. Alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są: piwo, wino i wódka czysta. Przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, wówczas najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.).

Czytaj więcej: Kanapa, czyli nowoczesna kuchnia Ukraińska. W menu ostrygi z sosem ze szczawiu i tatar z krewetek

Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się: Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win Carlo Rossi. Smak i znajomość marki przede wszystkim Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których, jak pokazują wyniki badania, niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to: Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) oraz Pan Tadeusz (8,9 proc.) oraz Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.) w przypadku whisky. Niewątpliwie ciekawym jest, że jak wynika z badania elementy takie, jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto